به گزارش ایرنا،عباس آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از طرح راه آهن اردبیل – میانه افزود: این طرح یکی از سخت ترین و بزرگترین طرح های ریلی کشور به لحاظ شرایط توپو گرافی و کوهستانی منطقه به شمار می آید.
وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی 62 تونل ،عملیات گالری بطول چهار کیلومتر و خاکبردرای ببش از یکصد میلیون متر مکعب انجام شده است .
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح 46 درصد است افزود:پیشرفت فیزیکی زیر سازی طرح راه آهن 70درصد است که پیش بینی شده تا سه سال آینده در صورت تامین اعتبار به بهر برداری برسد .
آخوندی افزود: بدلیل محدودیت های اعتباری برای تکمیل این طرح به شرکت های فعال در این طرح توصیه می شود با تشکیل کنسرسیوم از طریق فاینانس داخلی و خارجی و بانک های خصوصی و صندوق توسعه ملی اعتبارات مورد نیاز این طرح تامین شود.
وزیر راه و شهرسازی میزان اعتبارات مورد نیاز این طرح را 11هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امسال 910 میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته و تلاش می شود به همین میزان هم در سال آینده اختصاص داه شود.
آخوندی بیان کرد: این طرح بصورت یک طرح زنده بوده و تمام کارگاه ها و قطعات آن هم فعال است و تلاش می شود در دولت دوازدهم با تکمیل آن آرزوی دیرینه مردم منطقه برآورده شود.
وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت طرح های راه و مسکن روز گذشته به استان اردبیل سفر کرده است.
خبرنگار:مسعود وسیله **انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.