لباس‌های مشکی را چگونه بشوییم؟

چند پیشنهاد برای شستن لباس های مشکی که در شب های مبارک قدر می پوشید، داریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنگام شستن لباس‌ های مشکی و تیره، اولین نکته ای که به ذهن ما می‌ رسد این است که لباس، رنگ خود را از دست ندهد و بور نشود.

در گذشته، از آب اسفناج پخته برای شستن لباس‌ های مشکی استفاده می‌ کردند اما امروزه مواد دیگری برای این کار در بازار وجود دارد مثل مایع لباس شویی مخصوص لباس‌ های مشکی. البته اگر این مایع هم در دسترس نباشد راه های دیگری نیز وجود دارد. اول اینکه سعی کنید برای شستن لباس‌ های مشکی از آب سرد استفاده کنید. آب سرد، رنگ لباس را ثابت نگه می‌ دارد و عمر آن را طولانی می‌ کند، همچنین به جای استفاده از پودرها یا صابون‌ های شوینده از شامپو استفاده کنید تا به ثبات رنگ لباس تان بیشتر کمک کند و از ماندن آثار سفید روی آن نیز جلوگیری شود. از آنجا که لباس‌ های مشکی میزان تعریق را بالا می‌ برند و لازم است بیشتر از سایر لباس‌ ها شسته شوند، بهتر است حواس مان باشد جنس‌ هایی را انتخاب کنیم که پس از شست‌ و شو راحت‌ تر اتو می‌ شوند.

نحوه شستن لباس‌ های تیره رنگ

توصیه می‌ کنیم که اولاً لباس‌ های مشکی و تیره را بهتر است با دست بشویید تا با ماشین لباس شویی. برای این کار لباس تیره را در تشتی که حاوی یک فنجان سرکه سفید و مایع شست و شوی لباس، مایع ظرف‌ شویی و آب سرد است بیندازید و بعد از نیم ساعت خیساندن در این محلول به آرامی شست و شو دهید و با آب سرد آبکشی کنید. سرکه سفید مانع از دست رفتن رنگ و باعث براق شدن لباس می‌ شود.

عمر لباس تان را زیاد کنید

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لباس تان به ویژه شلوار یا چادر مشکی‌ پرز زیادی به خودش بگیرد و مایه دردسر شود. برای پیشگیری از چنین حالتی، هنگام شستن لباس‌ های مشکی از نرم‌ کننده استفاده کنید تا این ویژگی در آنها از بین برود.

برای آنکه برق نیفتد

نکته دیگری که درباره لباس‌ های مشکی باید در نظر گرفت این است که هنگام اتو زدن این لباس‌ ها، احتمال برق افتادن آنها در اثر حرارت اتو زیاد است؛ بنابراین بهتر است هنگام اتو کردن، لباس را پشت و رو کرده و آن را از قسمت داخلی اتو کنید یا اینکه هنگام اتو کردن، یک پارچه نازک روی لباس بیندازید تا لباس تان برق نیفتد و رنگ و حالت اصلی خودش را داشته باشد. این را هم به یاد داشته باشید که اگر لباس‌ تان را در هوای آزاد خشک می‌ کنید، لباس‌های سیاه را در معرض نور تند و مستقیم آفتاب قرار ندهید، آفتاب باعث خراب شدن رنگ آنها می‌شود و بورشان می‌کند.

منبع: سایت سبک زندگی اسلامی

دیدگاه تان را بنویسید