life

به عقیده محققان امریکایی نخود فرنگی، سیب زمینی و ذرت در بین تمام سبزیجات تأثیر بیشتری روی افزایش وزن دارند.

به گزارش جی پلاس، خوردن سبزیجات برای سلامتی مفید است و بسیار توصیه می شود اما اگر دغدغه تناسب اندام داشته باشید باید بدانید که برخی از این سبزیجات باعث چاقی می شوند اما اگر چنین نگرانی ندارید و برعکس به دنبال چند کیلوگرم وزن بیشتر هستید می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. نتایج پژوهشی که در PLOS Medicine به چاپ رسید نشان می دهد که برخی سبزیجات باعث چاقی می شوند، در نتیجه اگر دنبال لاغری هستید حواس تان را بیشتر جمع کنید. به عقیده محققان آمریکایی نخود فرنگی، سیب زمینی و ذرت در بین تمام سبزیجات تأثیر بیشتری روی افزایش وزن دارند، بین سبزیجات لاغر کننده نیز تأکید روی بروکلی و کلم بروکسل است. این محققان اطلاعات غذایی بیش از ۱۳۰ هزار آمریکایی اعم از مرد و زن و همچنین تغییرات وزن آن ها در هر ۴ سال و به مدت ۲۴ سال بررسی کردند. محققان سؤالاتی در اختیار داوطلب ها قرار دارند، آن ها به سؤالاتی در خصوص مصرف ۱۳۱ ماده غذایی شامل میوه ها و سبزیجات و همچنین مصرف دخانیات، ورزش، زمان صرف شده برای تماشای تلویزیون و غیره پاسخ دادند. آنها دریافتند که میوه هایی مانند آلو خشک، سیب، گلابی، توت فرنگی، کشمش و انگور نیز جزو میوه های لاغر کننده هستند. به عقیده این محققان برنج قهوه ای و نان تهیه شده از آرد سبوس دار جایگزین های مناسبی برای سیب زمینی که سرشار از نشاسته و حاوی میزان کمی آب است، هستند. محققان Harvard School of Public Health نیز عنوان کردند بر خلاف باورهای رایج، گل کلم، آلو و میرتیل یا سیاه گیله کمک چندانی به لاغری نمی کنند، بنابراین شما می توانید به واسطه این اطلاعات علمی محتویات بشقاب هایتان را برای چاق یا لاغر شدن تنظیم کنید. منبع: سایت تبیان

کدخبر: 484795
ارسال نظر

موضوعات داغ