life

بهبود سلامت موها همچون دیگر اعضا و بافت‌ های بدن به داشتن یک رژیم غذایی متعادل بستگی دارد.

به گزارش جی پلاس، ریزش مو به دلیل عوامل مختلفی بروز می‌ کند. برای مقابله با این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن به وسیله پزشک متخصص تشخیص داده شود، در موارد ارثی کار چندانی برای درمان آن نمی‌ توان انجام داد، اما در مواردی که علت دیگری دارد می‌ توان با مصرف مواد غذایی مناسب با این مشکل مقابله کرد. در واقع حتی اگر ریزش مو ارتباط مستقیمی با تغذیه نداشته باشد، شما می‌ توانید با مصرف روزانه مواد غذایی مفید و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ های گروه B، سلنیوم، زینک و غیره با این مشکل مقابله کنید.
لیزا درایر، متخصص علم تغذیه اظهار کرد: مواد غذایی که فرد مصرف می‌ کند به تحکیم فولیکول‌ های مو کمک می‌ کند و باعث می‌ شود فرد موی سالم تری داشته باشد؛ همچنین باید توجه کرد علاوه بر رژیم غذایی فاکتورهای دیگری همچون استعمال سیگار، عدم تعادل هورمونی و کمبود خواب می‌ تواند بر ظاهر مو تأثیر بگذارد.
پزشکان معتقدند در صورتی که فرد از رژیم غذایی غنی از پروتئین، متنوع و متعادل استفاده کند می‌ تواند موی سالمی داشته باشد، از جمله مواد خوراکی مفید برای سلامت موها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: ماهی سالمون این نوع ماهی علاوه بر آنکه غنی از پروتئین و ویتامین D است، وجود اسیدهای چرب امگا۳ نیز بر اهمیت آن می افزاید. بدن قابلیت تولید این اسیدهای چرب را که برای رشد مو ضروری است،‌ ندارد؛ همچنین چربی‌ های امگا۳ در سلول‌ های پوستی کف سر و روغن‌ های طبیعی پیدا می‌ شود که موجب مرطوب نگه داشتن مو و کف سر می شود. گردو گردو تنها آجیل‌ حاوی میزان قابل توجهی اسیدهای چرب امگا۳ است، این ماده خوراکی غنی از بیوتین و ویتامین E است که سلول‌ ها را از آسیب DNA محافظت می‌ کند. میزان ناکافی بیوتین موجب از دست رفتن موها می‌ شود؛ همچنین گردو حاوی مس است که کمک می‌ کند مو رنگ طبیعی خود را داشته باشد. سیب‌ زمینی شیرین سیب زمینی شیرین منبع غنی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن به حساب می‌ آید که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌ کند. در اصل سلول‌ های بدن نمی‌ توانند بدون ویتامین A کافی عملکرد درستی داشته باشند؛ همچنین این عنصر با تولید چربی از کف سر حفاظت می‌ کند. تخم مرغ تخم مرغ به عنوان ماده خوراکی مملو از پروتئین حاوی چهار ماده معدنی دیگر به نام روی، سلنیوم، فسفر و آهن است. آهن از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است زیرا مسئول انتقال اکسیژن به فولیکول‌ های مو است. اسفناج آهن، بتاکاروتن، اسیدفولیک و ویتامین C موجود در اسفناج به سلامت فولیکول‌ های مو کمک می‌ کند. عدس این ماده خوراکی کوچک حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، آهن و روی است. گوشت مرغ مصرف این نوع گوشت به دلیل دارا بودن پروتئین، روی، آهن و ویتامین‌ های B برای سلامت مو توصیه می‌ شود، به گفته پزشکان مصرف مواد خوراکی حاوی پروتئین از قبیل گوشت مرغ می‌ تواند از ریزش مو جلوگیری کند. منبع: همشهری آنلاین
کدخبر: 479269
ارسال نظر

موضوعات داغ