life

استرس همواره مشکلاتی به دنبال دارد که بخشی از آنها سلامت بدن را به خطر می اندازد.

به گزارش جی پلاس، کارشناسان در یک دریافته‌اند داشتن استرس می‌تواند باعث از بین رفتن مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها در بدن و بروز نشانه‌هایی شود که افراد با کنترل استرس و دقت به این علائم می‌توانند سلامت خود را حفظ کنند.

گفتنی است به طور مثال ترک خوردن لب‌ها نشانه کمبود ویتامین B6 در اثر وجود استرس است و منابع غذایی غنی از B6 برای جبران شامل هویج، تخم‌مرغ، ماهی، آفتاب‌گردان، موز، کلم، ذرت و سیب‌زمینی است.

دندان قروچه نیز یک واکنش عصبی به استرس و در اثر کمبود ویتامین B5 است که برای رفع آن خوردن مواد غذایی مانند گوشت گاو، حبوبات، جگر، قارچ و آجیل توصیه می‌شود.

وجود اسهال و یا یبوست متناوب نیز از جمله علائم استرس و نشانه کمبود منیزیم در بدن است که با خوردن گوشت، ماهی، تخم آفتاب‌گردان، تخمه کدو، آجیل و پنیر می‌توان آن را برطرف کرد. با رعایت این توصیه‌ها علاوه بر کاهش استرس سلامت بدن نیز تأمین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 473430
ارسال نظر

موضوعات داغ