life

برای مبارزه با افکار منفی تان نخست باید آنها را بشناسید.

به گزارش جی پلاس، نخست باید ریشه مشکلاتی را که به افسردگی‌ تان مرتبط می‌ شوند، پیدا کنید و بعد از آن به دسته ای از افکار منفی‌ فکر کنید که از آنها استفاده می‌ کنید تا افکار مثبت‌ تان خنثی شوند، حالا باید این افکار منفی را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید با هر کدام‌ شان مقابله کنید. وقتی افکار منفی‌ تان را نوشتید، کاملاً آنها را به‌ خاطر داشته باشید، و مواقعی که احساس می‌ کنید صدای آهسته‌ ای در سرتان می‌ خواهد افکار مثبت شما را از بین ببرد، مدام با خودتان همان نوشته‌ ها را تکرار و با افکار منفی مبارزه کنید. با این کار به مرور زمان موفق می‌ شوید که افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید و آنها را از ذهن‌ تان بیرون برانید. به نظر متخصصان، این نوشته‌ های شخصی نباید بیش از حد از افکار منفی دور باشد یا حالتی داشته باشد که ذهن قبولش نکند مثلاً اگر فکر منفی شما این است: «من الآن خیلی افسرده‌ ام»، نباید برای مقابله با آن به خودتان بگویید: «من الآن واقعا خوشحالم»؛ بلکه باید جمله بهتری برای گفتن به خودتان انتخاب کنید، به طور مثال بگویید:‌ «همه زندگی‌ ها پُر از فراز و نشیب است و زندگی من هم مثل همه زندگی‌ ها همین حالت را دارد.». منبع: سلام دکتر

کدخبر: 484786
ارسال نظر

موضوعات داغ