life

یک طراح چرم معتقد است: خلاقیت در طرح‌های ما معنا ندارد و اگر طرحی نوآورانه باشد با مخالفت مسئولان و حتی خود مردم مواجه می‌شود.

جی پلاس، هدیه حصیریان درباره طراحی چرم گفت: با وجود آن‌که در تولیدات چرم برندهای معروفی داریم ولی هنوز نتوانسته‌ایم دست به خلاقیت و نو آوری بزنیم. به گفته این طراح چرم، مهم است که یک برند داخلی محصولات خود را طبق سلیقه مخاطبان و با کیفیت مناسب عرضه کند تا مردم به استفاده از برند داخلی ترغیب شوند. حصیریان با انتقاد از فضاهای آموزشی گفت: تاکنون فضاهای آموزشی نتوانسته‌اند طراحان متخصص تربیت کند؛ وقتی این طراحان وارد بازار کار می‌شوند قدرت طراحی و خلق ایده‌های نو را ندارند و هم چنان از طرح‌های قدیمی پیروی می‌کنند به عبارتی از خلاقیت و ایده‌های نوین فاصله گرفته‌اند از سوی دیگر زمانی که هنرجویان تصمیم می‌گیرند کاری نو و خلاقه انجام دهند با مخالف و برخوردهای شدید مسئولین روبه رو می‌شوند. او طراحی مانتوهای مختلف را هم عاری از خلاقیت دانست و افزود: مانتو پوشش اجتماع است، هیچ وقت در طراحی این لباس خلاقیت و نوآوری مشاهده نشده چرا که همیشه از نقوش سنتی در طراحی مانتوی ایرانی استفاده شده و این موضوع به تکرار انجامیده است. حصیریان در خاتمه با اشاره به هویت مد ایرانی گفت: مد عنصری است که با توجه به ذائقه مردم جامعه و توسط طراحان شکل می‌گیرد و به مرحله تولید انبوه می‌رسد. در چند سال اخیر، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مد بوده‌ایم و امروز با شکل گیری مد‌هایی در قالب مد ایرانی مردم توانسته‌اند هویت ملی خود را بشناسند و این موضوع موجب معرفی و شناسایی تولیدات ایرانی شده است. منبع: مهر
کدخبر: 490395
ارسال نظر

موضوعات داغ