مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) گفت: ایستگاهها و شبکه تونل مترو تهران با توان مقاومت در برابر زلزله 8.5 ریشتری، امن ترین نقاط شهر در هنگام وقوع زلزله هستند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، 'هابیل درویش' در برنامه شبگردی خبرنگاران حوزه شهری تهران با اشاره به اینکه تاکنون هیچ حادثه منجر به مرگی در مترو تهران روی نداده، افزود: شبکه مترو تهران بر اساس موازین و معیارهای فنی و استاندارد روز جهانی طراحی و احداث می شود به نحوی که تونل های مترو تهران دربرابر زلزله با قدرت 8.5 ریشتر هم مقاوم هستند.

وی بابیان اینکه نحوه طراحی شبکه متروی تهران به منظور حفظ ایمنی دربرابر حملات هوایی، اظهار کرد: تونل های مترو در برابر بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی مقاوم بوده و از ایمنی لازم برخوردار هستند.

درویش گفت: فرآیند طراحی و احداث شبکه مترو تهران به منظور ارتقای سطح ایمنی و حفظ استانداردهای مقاومتی و ساخت و ساز با همکاری و هماهنگی سازمان مدیریت بحران اجرا می شود.

هفت تا 10 دقیقه پیاده روی شهروندان برای دسترسی به ایستگاههای مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه توسعه شبکه مترو تهران ازبرنامه های محوری و اساسی شهرداری تهران است، گفت: براساس طرح جامع شهر تهران، شبکه مترو تهران به گونه ای طراحی و احداث شده که هر شهروند با هفت تا 10 دقیقه پیاده روی به نزدیکترین ایستگاه محل سکونت و یا کار خود دسترسی داشته باشد.

درویش، کار حفر تونل مترو را بسیار سخت و پیچیده دانست و افزود: در مسیر اجرای تونل مترو محدوده عباس آباد به 500 متر سنگ برخورد کردیم و با توجه به اینکه امکان انفجار برای تخزیب سنگ وجود نداشت، با استفاده از تجهیزات مدرن روزانه 30 سانتی متر از این مانع سنگی تخریب و کار احداث تونل پیگیری شد.

وی اظهار کرد: متروی تهران درحال حاضر توان افزایش دو برابری ظرفیت ناوگان حمل و نقل و جابجایی مسافر را دارد.

به گفته درویش، اگر دو هزار دستگاه واگن به واگن های موجود مترو تهران اضافه شود، ظرفیت جابجایی روزانه شرکت مترو تهران به 9 میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند حمایت جدی دولت برای تامین هزینه های مورد نیاز است، گفت: توسعه شبکه مترو، پروژه ای سنگین و پرهزینه است که شهرداری به تنهایی قادر به تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه مهم و زیربنایی در حوزه حمل و نقل درون شهری نیست.

وی با اشاره به اینکه برای تامین هزینه های مترو از فاینانس استفاده کرده و برای انعقاد قرارداد فاینانس به طرف مقابل پیش پرداخت داده نمی شود، افزود: دراین زمینه شرکت مترو بجای پیش پرداخت، عملیات احداث تونل ها را به طرف مقابل واگذار می کند که این امر فرصت مناسبی را برای استفاده از امکانات و ظرفیت ها در مسیر توسعه شبکه مترو تهران فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه 100 درصد کار طراحی و ساخت مترو تهران با استفاده از توان و دانش متخصصان و مهندسان داخلی انجام می شود، افزود: بخش قابل توجهی ازتجهیزات وامکانات فنی و سخت افزاری مترو تهران نیز بومی سازی شده است.

مناسب سازی و تامین امکانات رفاهی پس از راه اندازی ایستگاه

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین به نظرسنجی انجام شده در خصوص نحوه راه اندازی ایستگاههای مترو در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: براساس نتایج حاصله از این نظرسنجی، 96 درصد شهروندان تهرانی معتقدند ابتدا خطوط و ایستگاه مترو راه اندازی شده و سپس نسبت به مناسب سازی و تامین امکانات و خدمات رفاهی آن اقدام شود.

وی افزود: نحوه کار شرکت مترو براین اساس است که ایستگاههای مترو پس از تامین تمامی امکانات و خدمات رفاهی و مناسب سازی کامل فضای ایستگاه، راه اندازی شود.

برنامه شب گردی خبرنگاران حوزه شهرداری تهران این هفته به بازدید از شرکت مترو تهران اختصاص داشت.

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.