شرکت فیس بوک اعلام کرد که رویداد جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل، بزرگترین رویدادی بود که حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان آنرا در پایگاه اجتماعی فیس بوک پی گیری کردند.

به گزارش جماران به نقل از العالم، مردم مناطق مختلف جهان از شبکه های ارتباط اجتماعی از جمله فیس بوک برای اظهارنظر و پی گیری رویدادهای جهانی مانند جام جهانی که از تلویزیون پخش می شد،

استفاده کردند.

رقابت های جام جهانی فوتبال 2014 برزیل که حدود یک ماه به طول انجامید، دیروز (یکشنبه) با پیروزی یک بر صفر آلمان بر آرژانتین به پایان رسید.

آمارهایی که در اختیار رویترز قرار گرفته نشان می دهد که 350 میلیون کاربر در شبکه فیس بوک درباره مسابقات و رقابت های جام جهانی فوتبال 2014 نظر دادند و تعداد اظهارنظرها و پست ها و لایک ها در این شبکه به سه میلیارد رسید.

"نیک گرودین" مدیر مشارکت شرکت فیس بوک به رویترز گفت: "می دانستیم که جام جهانی رویداد خیلی مهم است ... اما این سطح از استفاده از فیس بوک، تاریخی بود".

وی افزود: در فیس بوک بالاترین میزان گفت وگو را در جام جهانی شاهد بودیم.

برای شرکت هایی مانند فیس بوک که درآمد آنان به استفاده از طریق تبلیغات و فروش آگهی وابسته است، "مردم" و تعداد کاربران از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

تعداد کاربران فعال در شبکه فیس بوک در ماه به یک میلیارد و 280 میلیون نفر می رسد.

پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل آرژانتین و قهرمانی آلمان در مرحله فینال رقابت های جام جهانی فوتبال در روز یکشنبه، رویدادی بود که بیشترین اظهارنظرها را به همراه داشت.

"نیمار" ستاره برزیلی، در لیست بازیکنانی بود که بیشترین پست ها و لایک ها و اظهارنظرها در فیس بوک درباره وی بود و پس از او "لیونل مسی" آرژانتینی و سپس "کریستیانو رونالدو" بازیکن پرتغالی و "لوئیس سواریز" مهاجم اروگوئه ای به ترتیب جز بازکنانی بودند که بیشترین اظهارنظرها، پست ها و لایک ها در فیس بوک به آن ها تعلق گرفت.

گرودین گفت که فیس بوک استادیوم جهانی جام جهانی فوتبال 2014 بود.

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.