برای دومین روز پیاپی با وجود حضور کلیه عوامل صدا و سیما و فیلمبرداران مستقل و مستقر، سخنرانی‌ رئیس جمهور از سیمای ملی ایران سانسور شد تا فاصله دولت و رسانه ملی از همیشه بیشتر شود.

به گزارش جماران به نقل از ایلنا، همایش «تجلیل از دست‌اندرکاران برجام» دومین همایشی بود که سخنرانی رییس جمهور از صداوسیما سانسور شد؛ همایش قبلی نیز «همایش زنان و اعتدال و توسعه» بود. مدیران صداوسیما با این توجیه دست به سانسور روحانی زده‌اند که معتقدند این برنامه‌ها در راستای شعارهای دولت است و نمایش چنین برنامه‌هایی می‌تواند در آستانه انتخابات محبوبیت جریان نزدیک به رئیس‌جمهور را بالا ببرد. به این ترتیب ظاهراً در این دو هفته مردم تنها سی دقیقه در زمان پخش فیلم تبلیغاتی نامزدهای انتخابات خبرگان موفق به دیدن روحانی در شبکه تهران خواهند شد.

با وجود آنکه صداوسیما در بحران منابع مالی است و با ریزش بی‌سابقه مخاطبان خود قسمتی از حامیان خود را از دست داد، با دستپاچگی تمام شبکه تهران را افتتاح کرد تا مجبور نباشد فیلم تبلیغاتی روحانی از یک شبکه سراسری پخش شود.

صداوسیما با دولت خاتمی هم رابطه خوبی نداشت؛ در دولت روحانی هم معمولاً همان روند تکرار می‌شود؛ چه اینکه هفته گذشته در یک میزگرد اقتصادی کار‌شناس برنامه به خط‌دهی برنامه انتقاد کرد و گفت صداوسیما‌‌ همان مسیری را تشویق و توصیه می‌کند که موجب مشکلات اقتصادی در حکومت پهلوی شده بود.

پخش کمیسیون برجام، فقط به‌خاطر حضور جلیلی!

صداوسیما سال‌هاست که مامن اصولگرایان شده است؛ در ایام تشکیل کمیسیون برجام صداوسیما تا جایی جلسات کمیسیون را پخش کرد که جلیلی در کمیسیون حضور می‌یافت و با پایان یافتن جلسات برنامه‌ریزی شده جلیلی در آن کمیسیون، پخش برنامه کمیسیون برجام هم متوقف شد تا جلسات بعدی تیم مذاکره که در پاسخ به اظهارات جلیلی بود، پخش نشود.

در سال‌های دولت احمدی‌نژاد با توجه به اینکه تندرو‌ها مسئولیت‌های دولتی داشتند، صداوسیما در برابر انتقاد‌ها مدعی بود که حامی دولت برآمده از رای مردم است. اما از سال ۹۲ رویه این سازمان تغییر ۱۸۰ درجه‌ای کرد و با ادعای اینکه وظیفه رسانه انتقاد سازنده است،‌‌ همان مدیران و سیاستمداران قبلی را این بار با شعار انتقاد از دولت به عنوان کار‌شناس به برنامه‌های مختلف صداوسیما کشاند.

حضور نزدیک سی نفر از مدیران و مجریان و دست اندرکاران صداوسیما در سراسر کشور در لیست‌های اصولگرایی در انتخابات مجلس به خوبی این رابطه متقابل را به تصویر کشیده است.

بعد از انتخابات

در حالی که در بسیاری کشورهای دنیا، رسانه‌ها یکی از پول‌ساز‌ترین صنایع معرفی می‌شوند، در ایران صداوسیما هر سال چشم انتظار دلارهای نفتی دولتی است و روز به روز مخاطبان بیشتری به جای تماشای تولیدات سرافراز، راهی پشت‌بام خانه می‌شوند تا اخبار و سرگرمی را در جایی دیگر جستجو کنند، اما گردانندگان صداوسیما نه دلواپس حقوق کارمندان است و نه دلواپس ریزش مخاطلب، آنها دلواپس این هستند که اکثریت مجلس از دست اصولگرایان خارج شود.

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.