رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: تولید خودروهایی که پلت فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است نشان دهنده ناکارآمدی شرکتهای خودروسازی است، در این شرایط افزایش تعرفه واردات خودرو تنها باعث تنبلی بیشتر خودروسازان خواهد شد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است نشان‌دهنده ناکارآمدی شرکتهای خودروسازی است، در این شرایط افزایش تعرفه واردات خودرو تنها باعث تنبلی بیشتر خودروسازان خواهد شد.

محمد جعفری درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی علی‌رغم تمام حمایت‌های صورت گرفته از آنها نتوانسته‌اند خودروهایی در شان مردم ایران تولید کنند. وی با بیان اینکه شرکتهای خودروسازی به حد کافی در تولید خودروها با قیمت و کیفیت مناسب اهمال و سستی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: حال در این شرایط نباید به جای بازخواست خودروسازان، طرح افزایش تعرفه واردات خودرو را ارائه کنیم.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: افزایش تعرفه واردات خودرو به معنای این است که به خودروسازان بگوییم روند نامطلوب گذشته را ادامه داده و همچنان خودروهایی با تکنولوژی سه دهه پیش را تولید کنید. وی افزود: در حال حاضر قیمت خودروهای تولیدی در کشور تناسبی با کیفیت این محصولات ندارد و می‌توان گفت تنها مزیت این صنعت برای کشور، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال است.

جعفری با بیان اینکه به دلیل همین مزیت،‌ دولت و مجلس باید در راستای اصلاح صنعت خودروسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات‌ آن حرکت کنند، تصریح کرد: با این حال افزایش تعرفه واردات خودرو نه تنها کمکی به رشد این صنعت نخواهد کرد بلکه راه را برای ادامه چرخه معیوب گذشته باز می‌کند. نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داده است.

منبع:ایسنا

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.