sport

تغذیه صحیح و ورزش در کنار هم منجر به تناسب اندام و از دست دادن وزن اضافی می شود. جی پلاس، یکی از اشتباهاتی که حتی با وجود ورزش کردن منجر به افزایش وزن می شود، مصرف غذاهای پر کالری است.همچنین بعد از ورزش کردن بهتر است که ازغذای پرچرب و دارای کالری بالا، پرهیز کنید. . حتی اگر در طول هفته تمرینات خوبی داشته باشید ،اما بیش از کالری مصرفی خود، کالری نسوزانید به نتیجه مطلوب نمی رسیداحتمال این نیز هست که با ورزش کردن شما نسبت به قبل از شروع ورزش گرسنه تر شوید و کالریهای بیش از نیاز دریافت کنید. راهبردی که بسیاری از ورزشکاران آن را مفید می بینند، تقسیم کالریهای مصرفی در طول روز است. دقت کنید برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که انتخاب وعده ها و میان وعده هایتان سنجیده تر و سالم تر باشد. همچنین پنج یا شش وعده غذای کم حجم را امتحان کنید؛ بدین ترتیب حریص و پرخور نمی شوید و مطمئن شوید غذاهای سالمی مانند میوه ها و غذاهای گیاهی میل می کنید؛ نه غذاهای کم ارزش که کالری بالایی دارند،زیرا این غذاها شما را سیر نمی کنند و موجب گرسنگی نیز می شوند. محاسبه کالری های ورودی و خروجی برای داشتن تناسب اندام باید کالری ورودی و خروجی متناسب باشد. به رغم اینکه افراد فکر می‌کنند که برای چربی‌سوزی و لاغر شدن باید کالری دریافتی را کم کرد اما اگر کم کردن کالری بیش از حد مجاز باشد نه تنها فرد لاغر نمی‌شود بلکه روند چربی‌سوزی کم می‌شود. . برخی از ورزشکاران برای اینکه بدانند چقدر کالری مصرف میکنند، ترجیح می دهند میزان کالری های غذای خود را یادداشت کنند.شما نیز باید از میزان دقیق کالری مورد نیاز روزانه خود مطلع باشید. برای اینکه روند چربی‌سوزی افزایش پیدا کند و در کم کردن وزن موفق باشیم باید حداقل کالری که ذکر شد را برای بانوان ۱۲۰۰ کالری و آقایان ۱۴۰۰ کالری در روز دریافت کنند اما روزانه ۳۰۰۰ کالری مصرف کنند یا به قولی بسوزانند. شاید به نظر برسد که این ۳۰۰۰ کالری سوزاندنش سخت باشد اما لازم است بدانید که قسمت اعظم این میزان کالری از طریق فعالیت‌های عادی روزانه ناخودآگاه مصرف می‌شود و شما باید ۱۰۰۰ کالری را از طریق ورزش کردن بسوزانید تا لاغر شوید. متخصصان توصیه می‌کنند، اگر افراد روز به روز ۵۰۰ کالری از میزان مواد‌غذایی مصرفی خود بکاهند و فعالیت‌های روزانه خود را افزایش دهند، گام بزرگ و مثبتی در جهت کاهش وزن برداشته‌اند. با دنبال‌کردن این نکته مهم در مدت یک هفته شما می‌توانید حدود یک کیلو وزن کم کنید. اگر بخواهید سریع‌تر وزن کم کنید باید کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید و میزان کالری مصرفی‌تان را تا ۱۲۰۰ کالری برسانید و چند ساعت ورزش کنید (مراقب باشید! کم‌کردن ناگهانی میزان کالری مصرفی می‌تواند خطراتی را برای برخی افراد به‌دنبال داشته باشد) با کاهش روززانه ۵۰۰ کالری و افزایش فعالیت می‌توانید هفته اول حدود ۱٫۵ تا ۲٫۵ کیلوگرم وزن کم کنید. رژیم گیرنده‌هایی که به‌خوبی برنامه را دنبال می‌کنند، می‌توانند هفته‌ای ۲ کیلوگرم بابت رژیم و یک کیلوگرم بابت ورزش‌های روزانه وزن کم کنند. فراموش نکنید که حذف کردن نمک و نشاسته نیز می‌تواند به میزان چشمگیری در این زمینه موثر باشد. با کاهش سدیم و نشاسته مصرفی، میزان مایعات موجود در بدن کاهش می‌یابد و از این طریق وزن بدن کمتر می‌شود. باید دقت کنیم هر برنامه غذایی چه با هدف افزایش وزن و چه کاهش وزن باید بر اساس هرم غذایی تهیه شود به این ترتیب که مصرف لبنیات به همراه گوشت سفید در راس هرم و برنامه غذایی قرار داشته باشد و سپس سبزی‌ها و میوه‌ها و بعد از آن نیز کربوهیدرات و غلات قرار دارند باید دقت کنیم و رژیم غذایی خود این گروه‌های غذایی را بگنجانیم. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 257053
ارسال نظر

موضوعات داغ