sport

مطالعات اخیری که در مجله "تغذیه و فعالیت فیزیکی" منتشر شده است نشان می‌دهد که جایگزین کردن یک ساعت نشستن با یک ساعت پیاده‌روی می‌تواند احتمال مرگ زودرس را 12 تا 14 درصد کاهش دهد.

به گزارش جی پلاس، این مطالعات در دانشگاه سیدنی استرالیا انجام شد و در آن ۲۰۰ هزار فرد بالغ که در دوران میانسالی یا پیری به سر می‌برند مورد بررسی قرار گرفتند. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، افراد بزرگسال حداقل به ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته احتیاج دارند، با این حال برای بسیاری از افراد این میزان، زیاد به نظر می‌رسد. مدیر این تحقیقات می‌گوید: این اولین مطالعاتی است که به بررسی جایگزین شدن یک فعالیت با فعالیت دیگر پرداخته است. در مطالعات انجام شده مشخص شد که افراد هنگامی که کار می‌کنند به طور متوسط ۷۰ درصد زمان خود را نشسته می‌گذرانند. نداشتن فعالیت یکی از مشکلات اساسی در سلامت عمومی به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان داد که جایگزین کردن یک ساعت نشستن با پیاده‌روی ۵ درصد از احتمال خطر مرگ زودرس می‌کاهد. به علاوه افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند اگر یک ساعت خوابیدن را جایگزین یک ساعت نشستن کنند،‌ ۶ درصد احتمال مرگ آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. همچنین اگر یک ساعت نشستن جایگزین یک ساعت فعالیت یا ورزش شود ۱۳ تا ۱۷ درصد احتمال مرگ افزایش می‌یابد. افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند غالبا ۶۵ تا ۸۰ درصد زمان خود را به نشستن می‌گذرانند. جایگزین کردن این زمان با ایستادن یا پیاده‌روی می‌تواند احتمال مرگ را کاهش دهد. منبع: ایسنا

کدخبر: 218035
ارسال نظر

موضوعات داغ