sport

انجام ورزش کوتاه مدت با شدت زیاد قبل از وعده غذایی چرب برای سیستم قلبی – عروقی جوانان بهتر از انجام ورزش با شدت متوسط به مدت 30 دقیقه در روز است.

به گزارش جی پلاس، بیماری‌های قلبی از جمله حمله قلبی خطر مرگ را افزایش می‌دهند و شروع پروسه این بیماری‌ها در جوانی اتفاق می‌افتد. خطر ایجاد اختلال در کار رگ‌های خونی معمولا بعد از خوردن غذاهای چرب ایجاد می‌شود. این مطالعات در دانشگاه اکستر انجام شده است. نتایج این مطالعات در مجله آمریکایی فیزیولوژی منتشر شد. بررسی‌ها نشان داد که حدود ۲۵ دقیقه ورزش با شدت متوسط بر روی دوچرخه قبل از خوردن غذای پرچرب از کاهش کارایی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. با این حال انجام ورزش با شدت زیاد آن‌ها به مدت ۸ دقیقه می‌تواند باعث افزایش کارایی رگ‌های خونی شود. افراد مورد بررسی، ورزش کوتاه مدت با شدت زیاد را هیجان‌انگیز‌تر از ورزش با شدت کمتر می‌دانند. تعداد کمی از نوجوانان حداقل یک ساعت ورزش با شدت متوسط در روز انجام می‌دهند. محققان در نظردارند تا همین تحقیقات را بر روی نوجوانان که مشکلات قلبی و یا دیابت دارند انجام دهند. منبع: ایسنا

کدخبر: 199351
ارسال نظر

موضوعات داغ