sport

همه ورزش‌ها فوایدی برای بدن انسان دارند اما بعضی از ورزش‌ها به سوزاندن کالری کمک بیشتری می‌کنند. به گزارش جی پلاس، انجام هر ورزشی بهتر از ورزش نکردن است. با این حال بعضی از ورزش‌ها در زمان کمتری نتیجه‌ بهتری می‌دهند. هفت ورزشی که بیشتر از همه کالری می‌سوزانند عبارتند از ۱ HIIT ورزش‌های کوتاه مدت و شدید ورزش‌های ایده‌آلی برای افرادی هستند که زمان کافی برای ورزش ندارند. این ورزش‌های کوتاه مدت، استراحت‌های کوتاهی نیز دارند. HIIT به سوزاندن کالری و چربی‌ها کمک می‌کند. برای انجام این ورزش‌ها باید ۳۰ ثانیه ورزش شدید انجام دهید و به همان اندازه استراحت کنید و دوباره ورزش کنید. سعی کنید به تدریج دقیقه به دقیقه به میزان ورزش اضافه کنید. ۲ کتل بال اگر می خواهید وزن کم کنید می توانید از وزنه های کتل بال استفاده کنید. در ورزش کتل بال می توانید با ۲۰ دقیقه ورزش ۳۰۰ کالری بسوزانید. برای ورزش کردن کتل بال بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید، زانوها را کمی خم کنید و کتل بال را بین پاها ببرید و برگردانید این کار را ۲۰ بار انجام دهید. ۳ کیک بوکسینگ کیک بوکسینگ باعث قدرتمند شدن عضلات بدنه می‌شود و تعادل را افزایش می‌دهد. در ورزش کیک بوکسینگ عضلاتی که در حالت عادی از آنها استفاده نمی‌شود به کار گرفته می‌شوند. طبق گزارش انجمن آمریکایی ورزش زنان می‌توانند در هر جلسه کیک بوکسینگ ۳۵۰ تا ۴۵۰ کالری بسوزانند. ۴ طناب زدن اگر از باشگاه رفتن خسته شده اید، طناب بزنید. طناب زدن تنها برای کودکان نیست. این ورزش بر روی تمام عضلات بدن کار می‌کند و به وزن کم کردن کمک می‌کند. ورزش کردن ضربان قلب را افزایش می‌دهد. یک ساعت طناب زدن حدود ۷۵۰ کالری می‌سوزاند. ۵ شنا کردن یک ساعت شنا کردن ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری می‌سوزاند. شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای بدن است و عضلات مهم بدن را قوی می‌کند. اگر از هر نوع بیماری در اسکلت عضلانی رنج می‌برید می توانید با شنا مشکل خود را کم کنید. شنای کرال سینه بر روی تمام عضلات بازوها، پاها و شکم کار می‌کند. ۶ دوچرخه‌سواری سعی کنید از دوچرخه‌ برای جابجایی استفاده کنید. دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های قلبی عروقی است. دوچرخه‌سواری باعث فعال شدن عضلات لگن و پا می‌شود. این ورزش برای همه سنین مناسب است. هر ساعت دوچرخه‌سواری حدود ۷۰۰ کالری می‌سوزاند. انجام دو تا سه جلسه دوچرخه‌سواری به مدت نیم ساعت در هفته باعث افزایش قدرت و استقامت می‌شود. ۷ پیاده روی هیچ وقت قدرت پیاده روی را فراموش نکنید. پیاده روی به سوزاندن چربی‌های شکمی کمک می‌کند و باعث قدرتمند شدن استخوان‌ها می‌شود. پیاده روی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. پیاده روی در فضای آزاد بهتر از پیاده روی بر روی تردمیل است. منبع: ایسنا

کدخبر: 192943
ارسال نظر

موضوعات داغ