life

دکتر احمد میدری گفت :با توجه به اینکه امروزه بهبود سلامتی افراد و کاهش نابرابری های سلامتی به یکی از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید در زمینه سیاستهای داخلی تبدیل گردیده است ، یکسان نبودن تعهدات سازمانهای بیمه گر پایه بعنوان مهمترین عامل سردرگمی و نارضایتی بیمه شدگان و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت مطرح بود به نحوی که هرکدام از سازمانها خدمات مورد تعهد خود را براساس نرخ و ضوابط داخل سازمانی خویش پرداخت می کردند.

به گزارش جی پلاس، یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه از اول خرداد ماه اجرایی شد. وی افزود : بر همین اساس در اردیبهشت ماه سال جاری با دستور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تشکیل ۷ کارگروه و با صرف ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه در سرفصل های خدمات سرپایی- دارو-تجهیزات پزشکی- مفاد قراردادها، قوانین و ضوابط لازم الاجرا-رسیدگی به اسناد بستری - نحوه پرداخت جز حرفه ای به پزشکان و اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی و نظارت صورت پذیرفت و از اول خرداد ماه اجرایی شد. پیامدهای مثبت یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه ارایه خدمات یکسان به تمام بیمه شدگان است. وی تصریح کرد : از پیامدهای مثبت این برنامه می توان به بهره مندی کلیه بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی از یک میزان خدمت، نحوه برخورد یکسان سازمان های بیمه گر پایه در زمان تخلف مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد، تدوین دستورالعمل یکسان نحوه رسیدگی به اسناد بستری، یکسان سازی قرادادها و ضوابط لازم الاجرا در کلیه سازمان های بیمه گر پایه اشاره کرد. وی خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه، تمام بیمه شدگان بیمه های پایه می توانند با هر دفترچه ی درمانی جهت دریافت خدمت به مراکز درمانی مراجعه نمایند؛ که در این صورت یک خدمت واحد با کیفیت و سطح پوشش یکسان دریافت خواهند کرد. مهمترین اقدامات در یکسان سازی سازمان های بیمه پایه در نظر گرفتن بالاترین پوشش تعهدات است. دکتر میدری یکی از مهمترین اقدامات در یکسان سازی سازمان های بیمه پایه را در نظر گرفتن بالاترین پوشش تعهدات بیان کرد و گفت : بطور مثال تحویل نسخ از بیمار پس از ¬تجویز خدمت یا دارو توسط پزشک تا قبل از یکسان سازی بطور متفاوت در سازمانهای بیمه گر بین ۱۵ تا ۳۰ روز و پس از یکسان سازی بصورت واحد تا پایان ماه بعد تعیین گردید . وی افزود : همچنین سقف پرداختی سمعک برای تمامی سازمانهای بیمه گر تا قبل از یکسان سازی بصورت متفاوت بود برخی از سازمانها با قیمت ۲۰۰٫۰۰۰ تومان و صرفاً نوع مکانیک را پرداخت می نمودند که پس از یکسان سازی با حداکثر قیمت واحد برای کلیه بیمه شدگان و هردونوع مکاینیک و دیجیتال قابل پرداخت خواهد بود. پس از یکسان سازی رویه ها در کمیته یکسان سازی ضوابط نظارت، تصمیم واحدی در برخورد با مراکز متخلف اتخاذ شد. معاون رفاه اجتماعی افزود : علاوه بر این نحوه برخورد نظارتی سازمان های بیمه گر پایه با مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد متخلف متفاوت بود که پس از یکسان سازی رویه ها در کمیته یکسان سازی ضوابط نظارت، تصمیم واحدی در برخورد با مراکز متخلف اتخاذ شد . دکتر میدری افزود: ذکر این نکته ضروری است، یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه گامی ارزشمند و مثبت برای بیمه شدگان و مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد خواهد بود که با عنایت به پایش مداوم عملکرد حوزه بیمه سلامت و احصاء چالش های پیشرو و ارائه راهکارهای عملیاتی ارتقاء وضع و با توجه به اهمیت نظرات ذینفعان در تسریع تحقق موارد فوق، این معاونت نتایج یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه را بر روی پورتال این وزارت به آدرس www.mcls.gov.ir به مدت ۳ ماه جهت اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات کلیه ذینفعان قرار داده است و آدرس پست الکترونیکی Health_Insurance@mcls.gov. ir و شماره فکس ۶۴۴۹۲۸۴۲جهت دریافت نقطه نظرات درنظر گرفته شده است. منبع: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کدخبر: 308046
ارسال نظر

موضوعات داغ