life

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در آستانه افتتاح هفتمین دوره از مجلس دانش آموزی قرار داریم گفت: در انتظار تعیین وقت از سوی رئیس جمهور برای افتتاح هفتمین مجلس دانش‌آموزی هستیم. به گزارش جی پلاس، حمیدرضا کفاش با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مسائل تربیتی و فرهنگی حوزه دانش‌آموزی را پیگیری و ساماندهی می‌کند اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی زیرمجموعه این معاونت و یک سازمان غیرانتفاعی است و امور مربوط به تشکل‌های دانش‌آموزی را پیگیری می‌کند. اداره خبرگزاری پانا، تشکیلات پیشتازان و فرزانگان، مجلس دانش‌آموزی و شورای دانش آموزی از جمله فعالیت‌های این سازمان است. وی با بیان اینکه اکنون در آستانه افتتاح هفتمین دوره از مجلس دانش آموزی قرار داریم گفت: در انتظار تعیین وقت از سوی رئیس جمهور برای افتتاح هفتمین مجلس دانش‌آموزی هستیم. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی و به تعبیری تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در قالب این سازمان که وابسته به معاونت است انجام می‌شود عنوان کرد: همین تشکیلات را در استان‌ها و مناطق داریم و این نمودار در انتها به مدرسه و تشکل‌هایی چون پیشتازان و فرزانگان می‌رسد. کفاش در ادامه به فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: مسابقات قرآن دانش آموزی، نماز،‌ احکام،‌ برپایی و اقامه نماز و ترویج فرهنگ اسلامی در اداره کل قرآن و عترت این معاونت دنبال می‌شود. وی ادامه داد: اداره کل فرهنگی هنری نیز مواردی نظیر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس، شناسایی و پرورش استعدادهای هنری دانش آموزان، تولید فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، فعالیتهای اردویی را دنبال می‌کند. حدود ۲۰۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم که مراکز تامین اوقات فراغت دانش آموزان هستند که اردوگاه شهید باهنر تهران، میرزاکوچک خان رامسر، شهید بهشتی اصفهان و شهید رجایی نیشابور از این جمله‌اند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تامین،‌ ساماندهی، توانمندسازی،‌ آموزش مشاوران و مربیان پرورشی و امور مشاوره‌ای و پیگیری سلامت روان دانش آموزان نیز در اداره کل مشاوره این معاونت پیگیری می‌شود گفت: هسته‌ها و کلینیک‌های مشاوره و درمان در مناطق و استان‌ها دایر هستند و دانش‌آموزان در صورت نیاز به این مراکز ارجاع می‌شوند.

اجرای سند تحول بنیادین در دستورکار

کفاش درباره روند اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: نام اصلی سند تحول، «سند تربیت جمهوری اسلامی» است و غایت سند تربیت نسل تراز جمهوری اسلامی است و تمام فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف را به کسب ویژگی‌های منحصر بفرد و تعریف شده منتهی کرده است. وی اضافه کرد: در حوزه پرورشی مبانی سند و راهکارهای آن را مدنظر قرار دادیم. به عنوان مثال یکی از بندهای سند به تقویت انس با قرآن و اجرای سبک زندگی ایرانی-اسلامی اشاره دارد که در راستای آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای هر پایه تحصیلی با مشارکت کمیسیون آموزش عمومی قرآن انجام شده است. آموزش قرائت، مفاهیم و ترجمه، آشنایی با سبک‌های مختلف در دوره‌های مختلف به فراخور سن دا‌نش‌آموزان طراحی شده است. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس راهکارهای سند، اهداف جزئی، کلی و رفتاری را تبیین کردیم عنوان کرد: مجموعه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش را به کمک شورای عالی آموزش و پرورش در سه بخش احصا کردیم گفت: نخست فعالیت‌هایی که با سند همخوانی دارند و راهکارها را متناسب سازی و تثبیت کردیم. دوم فعالیت‌های پرورشی که با سند همخوانی ندارد و اجرای آنها را متوقف کردیم. کفاش ادامه داد: سوم فعالیت‌های جدیدی است که در سند آمده و در برنامه‌های جاری ما موجود نبوده و در حال تهیه آن هستیم. مجموعا در حال حاضر بخشی از راهکارهای سند تحول استخراج و در حال اجراست و بخش دیگر در دست تهیه و تدوین است. منبع: ایسنا
کدخبر: 335481
ارسال نظر

موضوعات داغ