رئیس سابق مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت کاربردی تبریز مهمترین دلیل مخالفت برخی از نمایندگان با دکتر نجفی را سیاسی دانست تا کارشناسی .

رئیس سابق مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت کاربردی تبریز مهمترین دلیل مخالفت برخی از نمایندگان را سیاسی دانست تا کارشناسی .

دکتریوسف نجفی با بیان اینکه دکتر نجفی امروز جواب شبهات مطرح شده در روز گذشته را دادند ،اظهار داشت:این درست نیست که ما برای اینکه رقیب را از میدان بدر کنیم هرانگی را به افراد بزنیم. صرف رای دادن به یک فرد نباید با جوسازی شرایطی را فراهم کنیم که فرد دیگر توفیق خدمت نداشته باشد.

وی در ادامه افزود:آقای نجفی شخصیتی علمی و اجرایی بودند و در دوره فعالیت خود کارنامه قابل دفاعی دارند. از سویی ایشان شخصیتی محبوب در بین فرهنگیان هستند زیرا در دوره مسئولیت خود در آموزش و پرورش اهتمام زیادی به منظور بهبود معیشت معلمان داشتند.

نماینده مجلس هشتم به چالش های وزارت آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد :نوع نگاه به آموزش و پرورش به گونه ای است که این وزارتخانه هیچگاه در اولویت اصلی نظام نبوده امیدوارم که دکتر نجفی بتواند این مساله را تبیین کند که آموزش و پرورش اولین اولویت است. فارغ از این همواره به این بخش نگاه هزینه ای وجود داشته و کسی نگاه سرمایه گذاری حرفه ای را به این بخش معطوف نمی کند درحالیکه باید سهم هزینه های آموزشی از سهم سبد هزینه خانوار بیشتر باشد تنها در این صورت کشور توسعه یافته می شود همچنانکه ژاپن نیز این مسیر را طی کرد.

نجفی تصریح کرد :معلم باید به عنوان نقطه قوت نظام آموزش و پرورش مطرح شود به همین دلیل نظام تربیت معلم باید در راس کار قرار گیرد و جناب دکتر نجفی این توانمندی را دارد که نظام جذب و تامین نیروهای آموزش و پرورش را ساماندهی کند.

نماینده سابق مردم مراغه و عجب شیر تصریح کرد:اقتصاد آموزش و پرورش در تمام دنیا در کانون توجه قرار گرفته اما در ایران به این مساله توجهی نشده است به نظرم بهتر است که ایشان بیشتر به بحث اقتصاد آموزش و پرورش توجه کند به همین دلیل باید "صندوق ذخیره فرهنگیان " مورد توجه قرار بگیرد زیرا بر اساس قانون هر ماه مبلغی از فرهنگیان کسر می شود با توجه به یک میلیون و دویست هزار فرهنگی و 800 هزار بازنشسته این رقم بسیار قابل توجه می شود ایجاد معاونت اقتصادی و ساماندهی این صندوق باید در اولویت قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: ارتقا علمی معلمان باید مورد توجه قرار بگیرد البته این ارتقا تنها در مدرک تحصیلی خلاصه نمی شود بلکه شایستگی و مهارت در تدریس باید مورد توجه قرار بگیرد. از سویی برنامه ای را برای پرداخت حقوق فرهنگیان باید طراحی کرد تا شکاف بین معلمان مدارس و دانشگاه ها برطرف شود و شکاف موجود از بین برود زیرا تداوم این شکاف موجب می شود که معلمان تحصیلکرده از وزارتخانه بروند برای همین باید تدابیری را سنجید که که حقوق یک معلم فوق لیسانس در مدرسه با یک استاد فوق لیسانس تفاوت بارزی نداشته باشد.

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.