یک فعال سیاسی و مطبوعاتی گفت: رسانه ها امروز منویات صاحبان رسانه را اجرا می کنند و از رسالت خود فاصله گرفته اند.

به گزارش واحد خبر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)، محمد عطریانفر در گفت و گو با خبرنگار واحد خبر این موسسه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، در مورد دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره) درباره مطبوعات اظهار کرد: به همان نسبتی که مردم نزد حضرت امام(ره) از جایگاه بلندی برخوردارند و ایشان هرچیز متعلق به مردم را محترم می شماردند، رسانه ای که می تواند با ذهن و فکر و اندیشه مردم سروکار داشته باشد، هم به همان اهمیت جایگاه پیدا می کند.
وی در ادامه افزود: در واقع مردم باید در شکل گیری رسانه ها صاحب حق شناخته شوند. پس حضرت امام خمینی(ره) به کسانی که در مقام مسئول و خبرنگار یک رسانه مسئولیتی را عهده دار می شوند، این پیام و این هشدار را می دهد که به نمایندگی از مردم و کسانی که صاحبان اصلی رسانه هستند، سخن بگویند و باید منادی خواست آنها باشند، منافع آنها را تعقیب کنند و در مسیر اعتلای مردم و خواست مردم و مصلحت مردم قلم بزنند.
عضو اولین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ارزیابی وضعیت فعلی مطبوعات با مقایسه با نگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) گفت: فاصله سنگینی وجود دارد. چون رسانه به رسمیت شناخته نشده و رسانه ها بیشتر ابزار تحقق منویات صاحبان رسانه ها هستند و به نسبت دوری و نزدیکی شان به قدرت رفتارهایشان متفاوت می شود. اگر سخن حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه روزنامه ها برای همه مردم است و همه مردم در آن حق دارند را سرفصل یک بازنگری و بازنویسی و تبیین مناسبات قدرت و رسانه قرار بدهیم، کشش برپایی یک همایش بزرگ را دارد و می توانیم آن را بعنوان یک جمله کلیدی و طلایی نگاه کنیم و عملکرد گذشته را براساس این جمله که فصل الخطاب و تعیین کننده است، ارزیابی کنیم.
عطریانفر ادامه داد: باید نسبت رسانه را با زندگی و مردم و قدرت حاکم تعریف می کردیم که این اتفاقات متاسفانه صورت نگرفته است. الف/ ز

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.