اپلیکیشن ورزش افراد دارای معلولیت به منظور ترویج ورزش همگانی و اطلاع رسانی از آخرین رویدادهای ورزشی توسط سایت شمعدانی منتشر شده است.

محمد رضا دشتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اظهار کرد: اپلیکیشن ورزش افراد دارای معلولیت کاملا کاربردی است و جهت ترویج و تشویق افراد معلول به انجام تمرینات ورزشی و پاسخگویی به سه پرسش اساسی کجا برای ورزش بروم؟ چه ورزشی انجام بدهم و چگونه ورزش کنم؟ تهیه شده که به رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان اهدا شده است.

مدیر پایگاه خبری معلولان ایران (شمعدانی) افزود: در این نرم افزار موبایلی اطلاعاتی پایه و مهمی شامل اسامی بیش از دهها ورزشگاه در سراسر کشور که امکان حضور معلولان در آنجا هست و رشته های ورزشی فعال در آنها به تفکیک استانی و شهری، اطلاعات تماس ادارات و هیأت های ورزشی استان های کشور برای راهنمایی جانبازان و معلولان و معرفی بالغ بر 40 رشته ورزشی پارالمپیک تابستانی و زمستانی و ورزش های همگانی قرار دارد که عزیزان علاقه مند در دور افتاده ترین نقاط کشور می توانند از حداقل امکانات ورزشی شهر خود مطلع شوند.

وی با ذکر این نکته که ایران جزو معدود کشورهایی است که برای ورزش افراد معلول خود اپلیکیشن اختصاصی دارد، افزود: در این اپلیکیشن که مبتنی بر موتور پازلی است از گوگل مپ (نرم افزار نقشه خوان گوگل) برای نشانی سازمان ها و مجموعه های ورزشی و ورزشگاه های تهران و بیرجند به عنوان نمونه استفاده شده است. همچنین آخرین اخبار ورزشی به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار دارد.

دشتی گفت : در حال حاضر این اپلیکیشن برای گوشی های دارای سیستم اندورید طراحی و ساخته شده و از اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی قدرت گرفته است و محتوای نسخه های بعدی این نرم افزار موبایلی جامع تر و کاملتر با جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد که شامل معرفی کتب ورزشی تخصصی و عمومی حوزه معلولیت، تمبرهای ورزشی ملل مختلف، تمرینات ورزشی با تصویر و چند بخش دیگر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مطابق آنچه در وبگاه رسمی پازلی آمده است، از جمله امکانات این اپلیکیشن ساز می توان به ایجاد پروفایل بازیکنان تیم ملی، اخبار، افتخارات، گالری تصاویر، رویداد های پیش رو، امکانات، ساعات کاری مجموعه ورزشی و.. اشاره کرد.

مدیر پایگاه خبری شمعدانی اظهار کرد: کاربران عزیز برای دانلود اپلیکیشن ورزش افراد دارای معلولیت می توانند به وب سایت shamdani.com مراجعه کنند.

به گزارش جماران، پایگاه اینترنتی معلولان ایران (شمعدانی) پس از پوشش رسانه ای مسابقات پارالمپیک لندن قصد دارد با اطلاع رسانی از اخبار و رویدادهای ورزشی مسابقات پارالمپیک ریو در شهریورماه امسال از کاروان ورزشی کشورمان حمایت کند.

بر اساس اعلام مدیر این پایگاه به زودی اپلیکیشن مسابقات پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل به زبان فارسی برای اطلاع رسانی از رویدادهای این مسابقات منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.