به گزارش جماران، آواربرداری حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری اسلامی تهران، وارد ششمین روز خود شد.

 چینش اخبار جدید از بالا به پایین است:

- با ادامه آواربرداری گاهی دود سیاه از میان آوار و شعله‌های آتش بلند می‌شود.  علیرغم برودت هوا ، آتش دل آوارها هنوز جان دارد و گداخته است  با این وجود از تلاش نیروهای امدادی ذره ای کم نشده است.

- تاکنون 2500 تن آهن‌آلات از محل ساختمان پلاسکو توسط کامیون‌های سازمان مدیریت پسماند انتقال داده شده است.

-  کار آواربرداری از لایه‌های زیرین همچنان باعث شعله ور شدن بخش‌هایی از آن می‌شود. همچنین به خاطر دود غلیظ عملیات کمی متوقف شد تا بیل‌های مکانیکی با آب پاشی روی آنها خنک شوند. با توجه به وجود مواد سوختنی در میان آوار همچنان آواربرداری با شعله ور شدن آتش همراه است که در روند عملیات تاثیر می‌گذارد.

- سردار کریمی، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تاکنون هشت خانواده کسبه پلاسکو اعلام مفقودی کرده‌اند. وی ضمن بیان اینکه مشخصات پیکر همه اجساد به غیر از یک نفر شناسایی شده است ادامه داد: تاکنون ٧٥ گاوصندوق از پلاسکو کشف شده است که 5 گاوصندوق تحویل صاحبانشان شد.

-  یکی دیگر از وسایل انفرادی آتش‌نشانان از زیرآوار کشف شد.

- یک هزار سرویس کامیون نخاله‌های پلاسکو را تاکنون جابجا کرده‌اند. وی با بیان اینکه دمای آتش دیشب ٥٤٠ درجه بود افزود: سعی می‌شود با دقت و سرعت هرچه سریعتر جستجوی جانباختگان انجام شود.

- مجتبی عبدالهی، رییس ستاد مراسم تشییع پیکر شهدای پلاسکو ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به دلیل شهید فی سبیل الله نامیدن آتش نشانان، از برگزاری مراسم تشییع در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: ١٦نفر از آتش نشانان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. وی افزود: با بررسی دقیق مشخص شد که ١٥نفر از آتش نشانان در آوار پلاسکو و یک‌نفر نیز در بیمارستان شهید شد. به گفته وی، تا روز پنجشنبه تلاش می‌کنیم پیکر مابقی را پیدا کنیم اما شرایط به گونه‌ای است که حتی آهن آلات ذوب شده‌اند. وی ادامه داد: مراسم تشییع پنجشنبه صبح از مقابل دانشگاه تهران در ساعت ٨:٣٠ آغاز می‌شود. عبدالهی افزود: اتوبوس و مترو در مسیرهای تشییع جانباختگان رایگان است.

 

- بعد از گذشت شش روز از عملیات آواربرداری پلاسکو، عملیات به مرحله حساسی رسیده است. کار آواربرداری در حال حاضر در ضلع غربی جایی که احتمال می‌دهند پیکرها در آنجا پیدا شود در حال انجام است. همچنین تا این لحظه 75 درصد آوار برداشته شده و 900 کامیون حدود 12000 تن نخاله را خارج کرده‌اند، این در حالیست که گرمای زیاد در عمق خاک نیز می‌تواند هر چیزی را بسوزاند.

-  یکی از آتش نشانان در ادامه روند جستجو و عملیات آواربرداری پلاسکو صدمه دید

- سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو ضمن تاکید بر پیدا نشدن پیکر جدیدی از زیر آوار پلاسکو تاکید کرد: به محلی رسیده بودیم که تعدادی از تجهیزات انفرادی مانند دستگاه‌های تنفسی و لوازم اطفای آتش وجود داشت، احساس کردیم که شاید بتوانیم تعدادی از پیکرها را پیدا کنیم اما هر چه جستجو کردیم پیکر جدیدی پیدا نکردیم.

- مسجدجامعی با بیان اینکه پیشنهاد داده‌ام کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو تشکیل شود گفت: باید به جای بیان حرف‌های احساسی، به بررسی تقصیر و قصورها بپردازیم.

- تاکنون 70 درصد آواربرداری انجام شده اما نیروهای امدادرسانی و آتش‌نشان‌ها مشغول فعالیت هستند تا بتوانند افراد مفقود شده و آتش‌نشانان را پیدا کنند.

- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی پایگاهی برای جمع‌آوری امضاء از فرزندان شهید سراسر کشور جهت "شهید ایثارگر" محسوب شدن شهدای آتش‌نشان خبر داد.

- سرخو، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار استعفای قالیباف در پی حادثه پلاسکو شد.

- حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از قوه قضاییه خواست مسببان حادثه پلاسکو را به دور از محافظه‌کاری سیاسی محاکمه کند.

خروج 11 هزار تن نخاله / کشف تعدادی از تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان از میان آوارها

-  عملیات آواربرداری در پلاسکو در حالی ادامه دارد که با  برداشتن آوارهای سنگین مثل آهن آلات و سازه‌های سنگین بتنی، روند عملیات جستجو  ادامه دارد.

تاکنون حدود 200 کامیون آوار از منطقه خارج شده است.

- از شب گذشته (دوشنبه) تاکنون عملیات جستجو با قوت ادامه داشته است و جز در مقاطعی چند ‌دقیقه‌ای که عملیات جستجو متوقف شده بود، آواربرداری با قوت در این محل ادامه‌ دارد و گفته می‌شود که اگر مراحل برداشت آوار با همین منوال ادامه‌ پیدا کند آواربرداری پلاسکو تا پایان این هفته‌ به اتمام می‌رسد.

 

 

استقرار ۱۰ تیم سلامت روان در پلاسکو برای مدیریت استرس و کاهش آلام آتش‌نشانان

- 07:15 مسجد هدایت که نامش با آیت‌الله طالقانی گره خورده، این روزها تنها محل استراحت و گرم شدن امدادگران و نیروهای انتظامی است.

 

-  عملیات آواربرداری زیر برف در حالی ادامه دارد که تعدادی اززآتش‌نشانان شیفت استراحت منزل خود را  به چند دقیقه خواب در محل حادثه تبدیل کرده‌اند.

 

- بارش برف در تهران آغاز شد تا پلاسکو را روسفید کند.

 

-  با وجود تلاش امدادگران و تیم‌های جستجو، هنوز تاکنون پیکر جدیدی از جان باختگان در این محل  کشف نشده و آخرین آمار همان شش نفری که از سوی سخنگوی آتش نشانی اعلام شد

 

عملیات مردان خستگی‌ناپذیر همچنان ادامه دارد

 

- در حال حاضر قریب به ۶۰ درصد از آوار ساختمان پلاسکو برداشته و به وسیله صدها کامیون از محل حادثه خارج شده است.

 

 

- اکیپ تعمیر ماشین آلات سنگین شهرداری تهران از روز نخست در محل حاضر است تا اگر دستگاه‌های آواربرداری دچار مشکل شدند، در کوتاهترین زمان برطرف کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.