اخبار مرتبط

مبارک قدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از 184 کیلومتر خط آهن مراغه – ارومیه، 84 کیلومتر به طور کامل از مراغه تا میاندوآب به اجرا درآمده و رفت و آمد در آن برقرار است.
وی اضافه کرد: در مسیر نقده – ارومیه که آخرین خط مسیر راه آهن مراغه به ارومیه به شمار می رود، زیرسازی خط با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است و در حال حاضر 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار کرد: همچنین از این مسیر کیلومتری، کیلومتر ریل گذاری شده و تنها 20 کیلومتر باقی مانده است.
وی ادامه داد: در صورت نبود مشکل جدید در راه احداث این خط آهن، روزانه یک کیلومتر ریل گذاری می تواند صورت بگیرد که در این صورت می توان شاهد اتمام ریل گذاری تا یک ماه آینده بود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: در هفته های گذشته مشکلاتی بر سر احداث این خط آهن از نقده تا ارومیه شامل جابجایی خط لوله نفت و آزاد سازی برخی زمین های دارای معارض اتفاق افتاد که روند احداث را بسیار کند کرد.
مبارک قدم گفت: احداث خط آهن تا ارومیه با همه توان در حال انجام است و امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن شاهد اتمام این طرح بزرگ ملی باشیم.
به گزارش ایرنا طرح راه آهن مراغه - ارومیه با 184 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال 80 شمسی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.