رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: این سازمان برای  احیای دریاچه ارومیه قدم های بزرگی برداشته است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، امین آقایی در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات نظام مهندسی کشاورزی از کاهش آمار جمعیت شاغل این سازمان از 35 درصد به 32 درصد علیرغم برخورداری از پتانسیل های ارزشمند در بخش کشاورزی و دامداری ابراز تأسف نمود و در ادامه گفت:  برای احیای دریاچه ارومیه قدم های بزرگی برداشته ایم.
آقایی در تشریح اهم فعالیت های سازمان از صدور پروانه برای ۶۳۱ شرکت، ۸۸۸ واحد دامپروری، ۸۶۵ مرغداری، ۳۰۰ پروانه برای ماهیان سردآبی و ۴۰ پروانه برای ماهیان گرمابی، ۱۰۸ گلخانه و چندین طرح دیگر خبر داد و گفت: رویکرد نو و افزایش بهره وری یکی از اهداف سازمان در صدور این مجوزها می‌باشد.
وی با تاکید بر این که منطقه آزاد ماکو باید نقش پایانه صادراتی گسترده را در کشور ایفا کند افزود: منطقه آزاد ماکو باید در بخش های مختلف کشاورزی و پیرا کشاورزی از رویکرد وارداتی خارج شده و ورود به عرصه تولید و صادرات گردد.
آقایی  با اشاره به وجود پتانسیل عظیم کارشناسان متخصص در استان افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ کارشناس و دکترا در استان آماده ارائه اطلاعات تخصصی بر کشاورزان هستند و در این زمینه باید مسئولین ادارات همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.
وی با اشاره به پروژه احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: در این زمینه گام های چشمگیری برداشته شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.