به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بحث ساخت و سازهای شهری از جمله موضوعات مورد بحث اجلاس هیات عمومی سازمان های نظام مهندسی در ارومیه خواهد بود.
وی افزود: برای باشکوهتر کردن اجلاس باید بتوانیم توانمندی های استان را به نمایش بگذاریم، زیرا این استان در زمینه صنعت و گردشگری جایگاه ، ویژگی ها و پتانسیل های بالایی دارد و باید بتواند آنرا به نمایش بگذارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: ارومیه باید بتواند در جایگاه ملی و فرا ملی نقش آفرینی کند.
وی افزود : من به انضباط شهری توجه ویژه داریم و در بحث حاشیه نشینی ، شهری مثل مشهد بیش از ۵۰۰هزار نفر حاشیه نشین دارد ، باید سعی کنیم سکونت گاه ها را به لحاظ ساخت و ساز ساماندهی کنیم و سطح زندگی آنجا را ارتقا دهیم تا با بدنه شهری همسطح شود ضمن اینکه سکونت گاه های اطراف شهر را حاشیه ندانیم بلکه باید بدنبال بهبود ساختار آنان باشیم.
مبارک قدم گفت: تمام مساکن مهر ساخته شده دارای پروانه ساخت از شهرداری است و تاییدیه آتش نشانی را نیز دارند.

وی افزود: عملیات اجرایی آزادراه ارومیه به تبریز از سمت تبریز آغاز شده است و تقویت مسیرهای منتهی به مرز جزو اولویت های بهسازی است.
وی اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد جاده های استان در رده فرعی است و باید با برنامه ریزی مناسب به رده اصلی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: ۴۷ درصد راه های روستایی استان آسفالته است درحالیکه میانگین کشوری ۶۰ درصد است و این وضعیت باید بهبود یابد ضمن اینکه توسعه راه های روستایی میتواند انتقال سایر زیرساخت ها را در پی‌خواهد داشت.

مبارک قدم در مورد آخرین وضعیت راه آهن ارومیه گفت: از ۷۲ کیلومتر مسیر ریلی ارومیه به نقده ۱۰ کیلومتر بصورت مکانیزه و ۲۰ کیلومتر دستی درحال انجام است و ۴۰ کیلومتر فعلا ریل گذاری نشده است ضمن اینکه یک اعتبار ۴۰میلیاردی برای پروژه راه آهن مصوب شده است در این حال انتظار داریم بزودی این پروژه به سرانجام برسد ولی زمان دقیق مشخص نیست.
وی افزود: پیگیری نمایندگان و تلاش آنها برای اتمام این پروژه ضروری است و صحبت هایی در مورد بر تفاوت قائل شدن بین استان ها تنها سنگ اندازی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 692281
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.