به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با آغاز بهره برداری از این طرح ها برای 2 هزار و 521 نفر به صورت مستقیم و برای پنج هزار و 49 نفر به صورت غیرمستقیم در نقاط مختلف استان اشتغال ایجاد می شود.
وی بیان کرد: چهار طرح از این تعداد در بخش های صنایع کشاورزی، چهار طرح در زمینه بهبود تولیدات دامی، یک طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی و 97 طرح در بخش مدیریت آب و خاک است.
کریم زاده با اشاره به اعتبارات هزینه شده بابت راه اندازی طرح های هر بخش و طرح های کلنگ زنی نیز گفت: تعداد 10 طرح از مجموع 116 طرح شامل طرح های آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه به مساحت 11 هزار و 343 هکتار با اعتبار 2 هزار و 208 میلیارد ریال با اشتغال بیش از 2 هزار و 42 نفر مستقیم و چهار هزار و 75 نفر غیرمستقیم در شهرستانهای چالدران و شوط آماده کلنگ زنی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: اعتبارات طرح های مدیریت صنایع نیز 127میلیارد ریال با ظرفیت 11 هزار و 300 تن تولید شامل طرح هایی چون سردخانه های بالای صفر و بسته بندی میوه در شهرستان های میاندوآب، ارومیه و پیرانشهر است.
کریم زاده اضافه کرد: طرح های معاونت بهبود دامی نیز با اعتبار 103 میلیارد ریال برای بهره برداری آماده شده و این طرح ها نیز شامل یک طرح مرغداری اجداد، یک طرح افزایشی ظرفیت مرغداری تخم گذار از 20 به 50 هزار قطعه و یک طرح مرغداری گوشتی با ظرفیت 2 هزار قطعه و یک طرح گوساله پروری 100 راسی است.
کریم زاده با اشاره به طرح های بخش معاونت تولیدات گیاهی نیز ادامه داد: این طرح ها با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال و شامل یک طرح مکانیزاسیون کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد 97 طرح نیز در بخش آب و خاک و با اعتبار بیش از 101 میلیارد ریال با مساحت بیش از 427 هکتار شامل آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله آماده بهره برداری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: 10 طرح دیگر نیز در نقاط مختلف استان در عرصه کشاورزی کلنگ زنی می شود.
کریم زاده، درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس که مدعی شده بود دولت به بهانه احیای دریاچه ارومیه کشاورزی را در استان تعطیل و اعتبارات تخصیصی برای احیای دریاچه ارومیه را صرف فعالیت های تبلیغاتی، نشست ها و ماموریت های بی مورد کرده است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی تاکنون بودجه ای از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و طرح های مربوط به آن برای فعالیت های عمرانی و برنامه های سازمانی هزینه نکرده است.
وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی در بسیاری از موارد از محل اعتبارات سازمان برای پیشبرد فعالیت های اجرایی مربوط به احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است.
کریم زاده اضافه کرد: کشاورزی در استان تعطیل نشده و در حال حاضر تمام کشاورزان استان به فعالیت های خود ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با 6.3 تن تولید انواع محصولات کشاورزی در طی سال سهم بزرگی در تولید 115میلیون تن محصول کشاورزی کشور دارد و سرانه تولید کشور در این بخش 1.5 تن و سرانه تولید آذربایجان غربی 2 تن در سال است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.