رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری سه نمایشگاه به مناسبت 28 اردیبهشت روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد .

به گزارش ایسنا ، منطقه آذربایجان‌شرقی، مهدی بزاز دستفروش با اعلام این خبر افزود: امروزه وجود موزه ها در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شوند و نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری و القا و انتقال احساس و اندیشه ایرانی و هویت ملی دارند .

وی افزود: موزه ها قادرند زمینه برخورد و ارتباط فرهنگ ها و در نتیجه موجبات شناخت مردم را با فرهنگ و پیشینه خود را فراهم آورده و به باروری فرهنگ کمک نماید، روز جهانی موزه ها، بهانه ای برای پاسداشت موزه ها و ارج نهادن به نقش حیاتی آن ها در حفظ و ارتقای فرهنگی جامعه است .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش ارزنده موزه ها در رشد و تعالی فرهنگی و معرفی تاریخ و هویت هر جامعه دارند، نمایشگاهی از آثار تاریخی به منظور بازدید علاقه مندان در موزه های تبریز برگزار خواهد شد .

بزار دستفروش در تشریح جزئیات این نمایشگاه ها گفت: موزه آذربایجان ظرف مدت شش روز میزبان دو نمایشگاه "آب عنصر مقدس حیات" و "سکه های ضرب تبریز"خواهد بود .

وی تأکید کرد: در نمایشگاه آب عنصر مقدس حیات اشیای تاریخی مرتبط با آب شامل انواع آبریز، تنگ، ریتون و ... از دوره های مختلف تاریخی به نمایش در می آیند. نمایشگاه سکه های ضرب تبریز نیز دربرگیرنده سکه های تاریخی ضرب شده در شهر تبریز است، هر دو نمایشگاه یاد شده در محل موزه آذربایجان برگزار خواهند شد .

بزاز دستفروش گفت: علاوه بر موزه آذربایجان، نمایشگاهی از آثار میزرا اسماعیل طبیب اهری پزشک مخصوص مظفرالدین در دوران ولیعهدی وی که شامل نامه و مکاتبات و برخی از لوازم شخصی این پزشک، نیز به مناسبت روز جهانی موزه ها در موزه قاجار برگزار خواهد شد .

رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی اعلام کرد: همچنین نمایشگاهی با مشارکت امور موزه های اداره کل از آثار استاد اسماعیل دیباج،  در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین در اردبیل برگزار خواهد شد .

گفتنی است نمایشگاه های مزبور از تاریخ 28 اردیبهشت تا 3 خرداد از ساعت 9 الی 20 برای بازدید عموم دایر خواهند بود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.